Inregistrarea in REGES-ONLINE

Potrivit art. 11 din Hotararea Guvernului nr. 295/2025, angajatorii au obligatia de a se inregistra in platforma REGES-ONLINE in termen de 6 luni de la data publicarii hotararii. Nerespectarea acestei obligatii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 15.000 lei si 20.000 lei.
In acelasi termen, angajatorii trebuie sa completeze si sa transmita toate elementele contractelor individuale de munca active care nu se regasesc in sistemul informatic anterior. Aceasta obligatie, daca nu este adusa la indeplinire, se sanctioneaza cu amenda intre 5.000 lei si 10.000 lei.
Contractele existente in sistemul actual sunt preluate automat in noua platforma dupa autentificare. Totusi, elementele suplimentare, care nu fac parte din vechiul registru, trebuie completate pentru fiecare salariat manual ori printr-o aplicatie conceputa in acest sens. De exemplu, nivelul de studii – care nu este un camp prezent in vechiul registru – trebuie introdus pentru fiecare salariat in REGES-ONLINE in termenul de 6 luni. La fel se va proceda cu fiecare element suplimentar: locul de munca fix sau mobil, judetul si localitatea locului de munca, gradul de handicap daca este cazul, etc.
Pentru accesarea platformei REGES-ONLINE, angajatorii pot alege una dintre urmatoarele variante de inregistrare: Autentificare prin RoeID sau Crearea unui cont nou. Pentru activarea contului, sunt disponibile doua metode: Activare cu semnatura digitala calificata sau la ghiseul ITM.
Inregistrarea se efectueaza de angajator prin reprezentantul legal sau printr-o persoana imputernicita de reprezentantul legal cu procura notariala.
In acest sens, pe site-ul REGES-ONLINE sunt mentionate urmatoarele:
Se vor atasa documente doveditoare ale calitatii de reprezentant legal sau imputernicit pentru toti angajatorii care NU sunt inregistrati la ONRC.
- pentru reprezentantii legali ai angajatorilor inregistrati la ONRC, autorizarea se face automat, din aplicatia REGES ONLINE.
- pentru reprezentantii legali ai sucursalelor fara personalitate juridica, dar care au primit drept de incheiere CIM si drept de transmitere date in REGES, autorizarea se face cu prezentarea la ITM a urmatoarelor documente: acte care dovedesc calitatea solicitantului, CIF sucursala, certificat ONRC angajator parinte, delegarea de drepturi de transmitere in Reges.
- pentru reprezentantii legali ai angajatorilor neinregistrati la ONRC, autorizarea se face cu prezentarea la sediul ITM a urmatoarelor documente: hotarare judecatoreasca de infiintare sau alt act constitutiv, CIF, act care atesta calitatea.
- pentru imputernicitii desemnati de reprezentantii legali ai angajatorilor cu capital privat, autorizarea se face cu prezentarea la sediul ITM a urmatoarelor documente: certificat de inregistrare la ONRC sau CIF; hotarare judecatoreasca de infiintare sau alt act constitutiv, imputernicire notariala.
- pentru imputernicitii desemnati de reprezentantii legali ai angajatorilor cu capital de stat: act constitutiv, act care atesta calitatea reprezentantului legal, CIF si imputernicire semnata electronic sau imputernicire notariala pentru solicitant.
Din meniul Registre se formuleaza cerere pentru a delega acces in registru salariatului desemnat ori prestatorului de servicii.
Dupa inregistrare, platforma emite urmatoarea atentionare: Atentie! Nu veti mai putea accesa registrul prin intermediul vechiului Portal REGES!
Prin urmare, dupa inregistrarea in noul sistem REGES-ONLINE, utilizarea aplicatiei vechi nu mai este posibila.
Aplicatia veche poate fi utilizata in continuare, atat timp cat nu s-a facut inregistrarea in noul REGES-ONLINE. Angajatorii pot accesa vechiul sistem REVISAL prin butonul dedicat, disponibil pe site-ul oficial al Inspectiei Muncii: https://reges.inspectiamuncii.ro. Pe pagina de start este afisat mesajul: „ATENTIE!!! Cauti vechiul Revisal? Click aici!”
Recomandam angajatorilor sa nu acceseze imediat noua platforma REGES-ONLINE, ci sa continue o perioada utilizarea aplicatiei vechi, unde modul de operare este deja cunoscut, intrucat odata realizata autentificarea in REGES-ONLINE, nu se mai poate reveni la platforma anterioara.
Aceasta recomandare este formulata in contextul in care o tranzitie eficienta catre noul sistem presupune o documentare temeinica privind functionalitatile si cerintele acestuia.
Newsletter portalsalarizare.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalsalarizare.ro si primesti cadou "Suportul de curs al Seminarului National de Salarizare si Contributii 2025!"!